Sandberghe

• Voor de 'gewone' en 'sportieve' fietsers
  • Starten vanaf het vakantiepark

Unieke fietsroutes rondom Uden

Stap op je stalen ros en verken de prachtige omgeving vanaf ons vakantiepark. In samenwerking met een lokale fietsenwinkel in Uden zijn er 3 fietsroutes voor (sport)fietsers samengesteld. Zet koers richting de mooiste gebieden en ontdek onderweg uitdagende fietspaden langs idyllische dorpen en door mooie natuurgebieden. Groot voordeel; de fietsroutes starten allemaal vanaf ons veelzijdige vakantiepark, dus als je wilt kan je alle routes afleggen en daarna ontspannen in je eigen accommodatie op ons park.

Bekijk en download alle routes vanaf ons vakantiepark⤵

Gravel Ride 60km

Via de Bedafse bergen cruise je via mooie achteraf wegen richting Nistelrode. Even verderop duiken je onder de A50 door en via de buurtschappen Menzel, Bus en Het Loo fiets je naar de Maashorst. Hier geniet je van prachtige vergezichten over de Maashorst heide, je rijdt nu richting Schaijk en passeert " De Boshut" heb je al trek of zin in een bakje koffie dan is dit een hele mooie plek voor een tussenstop. Na de Boshut passeer je natuurbegraafplaats De Maashorst en via Het Nabbegat, en De Voederheil kom je bij de De Heische Tip, wederom een veel te mooie pauzeplek om voorbij te fietsen, je trekt nu richting het Oventje, en nadien fiets je via een mooi fietspad door de bossen richting Uden. Hier pakken je nog enkele echte gravelstroken mee en via het wildviaduct over de A50 zetten mag je de sprint inzetten richting de finishlijn bij park Sandberghe.

Download de route

Mountainbike Ride 25km

Wie graag uitgedaagd wil worden en van Singletracks houdt, mag deze route zeker niet missen. Geen hele lange route maar wel lekker pittig met wat korte klimmetjes en heel veel en goed lopend bochtenwerk. De eerste kilometers kun je lekker warmdraaien als je richting de Maashorst rijdt, het wildviaduct over de A50 is het eerste obstakel en hier kun je de beentjes al even testen. Na de "heuvelrug" volg je de blauwe MTB route om die af en toe te verlaten voor nog een paar mooie singletracks die niet in de route opgenomen zijn. Het laatste deel van de route loopt over de blauw/groene mountainbike route van Uden en die volg je tot aan het wildviaduct A5. Deze steek je we weer over en dan is het nog een paar kilometer uitrollen richting de finish bij Park Sandberghe.

Road Ride 80km

Vanuit Park Sandberghe rijden we via buurtschap De Rakt richting Nistelrode. We "beklimmen" het wildviaduct over de rijksweg N324 en cruisen richting het prachtige natuurschoon van Herperduin. Voor wie geen hoogtevrees heeft kan hier nog even de 25 meter hoge uitkijktoren beklimmen die een prachtig uitzicht biedt. We zetten koers richting de Maasdijk en via het mini dorpje Keent fietsen we richting vestingstadje Grave, dit laten we letterlijk links liggen, om richting Escharen te trekken via erg mooie en rustige lokale autoluwe wegen fiets je richting Mill. Na Mill koersen we naar het "Het Oventje" waar je op het terras van Den Oven kunt genieten van een drankje en het landelijk uitzicht. De laatste kilometers trekken we door het bos en langs de bosrand van natuurgebied de Maashorst richting Uden.

Download de route

Ontdek ons vakantiepark en laat je verrassen

Nadat je een heerlijke fietstocht hebt gemaakt door de prachtige omgeving van Sandberghe is het natuurlijk fijn om terug te komen in je eigen accommodatie. Gezellig napraten onder het genot van een hapje en drankje, want dat hebben jullie verdiend! De keuze voor een verblijf is zeer divers en geschikt voor 2 tot 12 personen. Dus of je samen een fietstocht gaat maken of met een hele groep, bij ons kan je terecht voor de juiste accommodatie. Ons vakantiepark is kleinschalig, waardoor je goed kan ontspannen en genieten van de rust en ruimte. Geniet van de fijne faciliteiten en neem een duik in het buitenzwembad of laat je spieren rusten in de sauna.